- טיפול באמצעות אומנויות:
אומנות פלסטית, דרמה, תנועה, ביבליותרפיה

- טיפול פסיכולוגי

- הדרכת הורים

- ריפוי בדיבור (קלינאית תקשורת)

- ריפוי בעיסוק

- פענוח ציורי ילדים

- אבחונים דידקטיים ופסיכודידקטיים TOVA , MOXO

 

 


בהנהלת נירית כורך
MA טיפול באמצעות אומנויות ומדריכת הורים בשיטת
מיכל דליות (סופר נני)


 
קליניקות בפריסה ארצית בכל רחבי הארץ.

טיפול מסובסד למבוטחי קופות החולים

טלפון: 052-2896337

טיפול באנקופרזיס (עשיית צרכים בתחתונים / בעיות בגמילה)

שיטת הטיפול: טיפול פרטני המבוסס ברובו על הדרכת הורים

איתן, בן השש, ילד יצירתי, אינטליגנטי ועתיר דמיון, סבל מאנקופרזיס.
הוריו סיפרו כי הוא נגמל בגיל שנה וחצי ללא בעיות בגמילה, ובגיל שלוש חזר לעשות את צרכיו (צואה) בתחתוניו. בגיל 6 הוריו הגיעו עימו לטיפול רגשי.

בשלב הראשון הפניתי את ההורים לבדיקה רפואית ששללה בעיות פיזיות.
בשלב השני אבחנתי את הסיבה לכך שלאיתן חזר לעשות את צרכיו בתחתונים בגיל שלוש, באמצעות ציור, סיפור ותשאול.

מציוריו עלה כי איתן עבר טראומה בסביבות גיל שלוש (הטבעת בציור העץ, באמצע גובה הגזע = אמצע החיים שלו)

בעזרת טכניקת אבחון מעולם הדרמה תרפיה הבנתי שאיתן מבלה שעות רבות בצפייה בטלוויזיה ובמשחקי מחשב, עם תכנים אלימים.
בבדיקה עם הוריו התברר שהוא אכן "מחובר" למסך. איתן לא רוצה לפגוש חברים אחר הצהרים כי העדיף משחקי מחשב, ואף איחר לגן באופן כרוני בגלל צפייה בטלוויזיה בשעות הבוקר.
ההורים אישרו שהמשחקים והתוכניות עוסקים במלחמות של גיבורי-על שונים ואכן רוויים אלימות.

כאשר ביקשתי מאיתן להמציא סיפור על בסיס תמונות שהראיתי לו, הוא המציא סיפור חסר כל קשר לתמונות. הסיפור שלו עסק בתכנים של גיבורי העל ממשחקי המחשב שלו.

הסברתי להוריו של איתן שהתוכן האלים שאיתן סופג ממלא אותו בחרדה. העיסוק המרובה במשחקי המחשב גם מנתק אותו מגופו וממלא את ראשו.
גם בציור "דמות אנוש" ניכר הניתוק בין הראש לגוף (השחרה בצוואר) והחרדה שמלווה אותו (אוזניים גדולות).

הוריו של איתן קיבלו שלושה הנחיות עיקריות:
1. לצמצם את שעות המסך שלו,
2. לבקר את תוכן הצפייה/משחקי המחשב: לעודד משחקים ותוכניות דידקטיות, לאסור על משחקים ותוכניות בעלי תוכן אלים,
3. להעסיק את איתן בפעילות ספורטיבית – למצוא חוג שיחבר אותו חזרה לגוף.

כעבור מספר שבועות הוריו של איתן סיפרו שאיתן חדל מעשית צרכים בתחתוניו.

גם בציור העץ שלו ניכר שהעץ "התגבר על הטראומה": נופו של העץ (חברותיות, חיבור לזולת) התרחב, והעץ הצמיח פירות.