- טיפול באמצעות אומנויות:
אומנות פלסטית, דרמה, תנועה, ביבליותרפיה

- טיפול פסיכולוגי

- הדרכת הורים

- ריפוי בדיבור (קלינאית תקשורת)

- ריפוי בעיסוק

- פענוח ציורי ילדים

- אבחונים דידקטיים ופסיכודידקטיים TOVA , MOXO

 

 


בהנהלת נירית כורך
MA טיפול באמצעות אומנויות ומדריכת הורים בשיטת
מיכל דליות (סופר נני)


 
קליניקות בפריסה ארצית בכל רחבי הארץ.

טיפול מסובסד למבוטחי קופות החולים

טלפון: 052-2896337

הסבר על טיפול והדרכות הורים לבוגרים צעירים – גילאים, סיבות.

מי הם הבוגרים הצעירים?

בוגרים צעירים הם אלו שכבר עברו את גיל 18 ומגיעים לגילאי 30+. לכאורה בגיל זה הצעירים כבר אמורים לבנות את חייהם בכוחות עצמם. הדבר לא קורה. הם עדיין תלויים בהורים, כלכלית ורגשית. חלקם גרים בבית ההורים, חלקם גרים בבית משל עצמם. הקשר שלהם עם המשפחה הוא עוצמתי ומשמעותי כמו בגילאים צעירים יותר – הדבר מהווה מעמסה על הצעירים ועל הוריהם. שני הצדדים רוצים בתוך תוכם להגיע לעצמאות המיוחלת אולם לא תמיד יודעים איך לשנות את הקשר ואת ההתנהגות שלהם.

התמכרויות ובוגרים צעירים – סמים ואלכוהול קיימים מקידמת דנא. הם חלק מהתרבות שאליה גדלים הצעירים. במהלך השנים הצעירים לומדים שהחומר הממכר מאפשר להם לברוח מתחושות לא נוחות. החומר הופך למצרך קבוע. הקושי הוא ששימוש קבוע בחומר ממכר משפיע לרעה על המוטיבציה של הצעיר להתקדם, פוגע ביכולת שלו למקסם את הכישורים שלו, ובעוד חבריו מתקדמים בחיים ומתפתחים מבחינה תעסוקתית, זוגית, כלכלית ורגשית – הוא נותר במקום. הדבר גורם לרוב לתסכול שגורם להמשך שימוש והתחפרות עמוקה יותר במקום המתנגד והלא מצליח.

טיפול בבוגרים/ות צעירים/ות – הטיפול מתמקד ביכולת של הבוגר/ת הצעיר, בכוחות שלהם ובמיקסום הפוטנציאל שלהם להצלחה במישור האישי והמקצועי. כמו כן, בהתאם לנתונים שעולים בפגישות, מתקיימת עבודה רגשית סביב שימוש בחומרים ממכרים, התמודדות עם קשיים ומצבי רוח, התמודדות עם הצמיחה להיות בוגר בעל משמעות. במידת הצורך מפנה לפסיכיאטר בכדי לתת תמיכה תרופתית למצב הרגשי.

הדרכת הורים לבוגרים/ות צעירים/ות – הורים לבוגרים צעירים נתקלים בקשיים עקב המצב הלא מוכר, של היות בנם/בתם בוגר מעל גיל 18, לעיתים כבר שנים רבות לאחר הצבא, ועדיין תלוי/ה בהם כלכלית ורגשית. שום דבר בחיים שלהם עד כה לא הכין אותם למצב הזה. לעיתים בגילאים שכבר חשבו שינוחו על זרי הדפנה מבחינת ילדים ונכדים, הם עדיין מטפלים בילדם הבוגר וכורעים תחת הנטל. בהדרכת ההורים אני נותנת כלים פרקטים לניהול הקשר והדיאלוג עם הבוגר/ת הצעיר, כיצד לשים לו גבולות וכיצד להבנות תכנית עבודה ביחד איתו למטרת השתלבותו והתקדמותו. הדרכת ההורים יכולה להעשות בשילוב עם טיפול בבוגרים הצעירים או בלעדיהם, שכן שינוי בגישת ההורים עשוי גם הוא להוביל לשינוי בהתנהגותם.

מתי פונים להדרכת הורים לבוגרים צעירים?

להלן סיבות נפוצות לפנייה:

1.הבן שלכם אינו משתלב בקרב בני גילו מבחינה מקצועית, רגשית, זוגית. 2.אתם תומכים בבן שלכם כלכלית, רגשית וניכר שאינו  מוצא את מקומו. 3.הבן שלכם משתמש בסמים ואינו מתקדם כשאר בני גילו 4.התקשורת עם הבן שלכם לא מוצלחת ואתם רוצים לשנות אותה, 5.הבן שלכם נכנס לאשפוז ואתם לא יכולים להתמודד עם הרגשות שמציפים אתכם ורוצים לדעת כיצד לסייע לו.